Idees i estratègies per al Patrimoni
Línies de treball

1. IDEACIÓ, CONCEPTE I CONTINGUTS
Cada projecte precisa establir la seva identitat, els objectius que ha d’assolir, què vol oferir i quins continguts ha de transmetre.
-
Concepte i definició
-
Missió i objectius
-
Funcions, serveis i estratègies
-
Elaboració de continguts, guions i interpretació
-
Recerca de documentació
2. DISSENY D'ENTORNS INTERPRETATIUS I PATRIMONIALS
La idea adquireix forma amb procediments coherents, originals i adequats al concepte, als serveis i als continguts que es pretenen.
-
Disseny d’espais i recursos
-
Disseny gràfic
-
Estudi i disseny de posada en valor i presentació del patrimoni
-
Estudis de conservació patrimonial
3. PLANIFICACIÓ I GESTIÓ
Els projectes han de ser viables, sostenibles, previsors i emprenedors. És per això que la planificació i l’organització de la gestió assegura el seu futur.
-
Plans estratègics
-
Definició de serveis i de necessitats logístiques
-
Estudi de circulació, fluxos i càrrega d’espais públics
-
Disseny d’espais de gestió
-
Estudis de viabilitat econòmica
-
Estudis de públic
-
Estructures organitzatives i de gestió
-
Plans de manteniment
4. DINAMITZACIÓ I COMUNICACIÓ
En qualsevol iniciativa cultural és fonamental difondre, comunicar, interactuar i programar.
-
Estratègies de dinamització
-
Modalitats de visita
-
Programes d’activitats
-
Programes educatius
-
Marca i identitat
-
Plans de comunicació
-
Estratègies i elements de promoció
-
Estratègies de fidelització

4. CONSULTORIA
L’avaluació, l’assessorament personalitzat o l’acompanyament tècnic col·laboren a la millor gestació d’un projecte i l’ajut en la presa de decisions.
-
Diagnosis i avaluacions
-
Acompanyaments tècnics
-
Seguiments tècnics
5. DIRECCIÓ I PRODUCCIÓ
En la formalització de qualsevol projecte, la qualificació tècnica és imprescindible per assegurar i garantir la qualitat requerida, tant en els petits detalls com en les característiques globals projectades.